Олешківська спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ст.


 







П'ятниця 23 Серпня 2019

Меню сайту

Категорії розділу

Форма входу 
Директор школи
Івашкова Алевтина Василівна
Адреса школи
Олешки, вул. Центральна, 13
Ел. адреса школи
Тел.: 0953217601 (директор) 8.00 - 17.00
           0554245369 (бухгалтерія) 8.00 -17.00

Блог

Головна » 2018 » Лютий » 6 » Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули «Нової школи»
17.00.16
Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули «Нової школи»

Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули «Нової школи»

Актуальність проблеми

Останнім часом дуже багато дискусій точиться щодо новітніх підходів до педагогічної співпраці класного керівника з батьками, так званої «педагогіки партнерства», та й, утім, щодо його вагомого впливу та важливості у вихованні учнівської молоді, правильності вибору саме методики діяльності.

Мудрий класний керівник у процесі виховання та навчання п’ятикласників заповнює цією титанічною працею увесь свій робочий і й, зрештою, позаробочий час. Наступні роки співпраці з дітьми проходять набагато легше. Зате в дев’ятому класі такий педагог, як умілий диригент оркестру, лише скеровує навчально-виховний процес у правильний напрям, а кожен учень уміло виконує свою, відшліфовану роками партію.

Я не обмовилась – саме в дев’ятому класі. Бо десятий знову починається з ретельної праці, яка має на меті згуртувати колектив. Тут теж треба бути майстром своєї справи. Бо часом учні закінчують школу, а класного колективу так і немає. Мабуть тому, що класний керівник, поставивши перед собою якусь наднову, креативну проблему в роботі з дітьми, забув навчити елементарного:

  1. вміння співіснувати з іншими людьми;
  2. допомагати одне одному;
  3. дбати про імідж класу, а не лише про свій;
  4. ставити спільні завдання та піклуватись про успішне їх вирішення;
  5. мати чітку особисту позицію тощо.

А ми маємо розуміти, що випускник має закінчувати навчання у школі не лише із відповідним багажем знань, але й бути готовим дати собі раду в суспільному житті.

Очевидно тому держава нині дещо інакше ставить завдання для школи. Новітній документ – Концептуальні засади реформування середньої освіти «Нова українська школа» - простою мовою пояснює ідеологію змін ,які зовсім скоро відбуватимуться в освіті. У ньому зазначено, що сучасну нову школу створює вся українська громада в межах широкого суспільного діалогу.

«Метою повної загальної середньої освіти є різнобічний розвиток, виховання та соціалізація особистості, яка усвідомлює себе громадянином України, здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення та навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору й самореалізації, трудової діяльності та громадянської активності» (проект Закону України від 04.04.2016 р. №3491-д «Про освіту»).

Таким чином, випускник «Нової школи» - це:

  1. цілісна особистість, усебічно розвинена, здатна до  критичного мислення;
  2. патріот із активною позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами та здатний приймати відповідні рішення;
  3. інноватор, спроможний змінювати навколишній світ, розвивати економіку, конкурувати на ринку праці, навчатися упродовж життя.

Отже, можна стверджувати, що саме освічені українці, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до інновацій, поведуть вітчизняну економіку вперед у XXI столітті.

Формула «Нової школи» складається з восьми ключових компонентів, серед яких є педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. В підґрунті педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Учитель має бути другом, а родина – залучена до побудови освітньої траєкторії дитини.

«Якщо учитель став другом дитини, Якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, в серці дитини ніколи не з’явиться зло» В. Сухомлинський

Слід пам’ятати, що кожна дитина неповторна, має від природи унікальні здібності, таланти та можливості. А місія школи загалом й класного керівника зокрема – допомогти розкрити та розвинути ці здібності, таланти та можливості на підставі партнерства між учителем, учнем і батьками.

У цьому аспекті неабиякої теоретичної допомоги можуть надати твори класиків вітчизняної та світової педагогіки, в яких розкрито проблеми сімейного виховання, зокрема: «Материнська школа» Я.А. Коменського, «Думки про виховання» Дж. Локка, «Як готувати матір і батька до шкільного-сімейного виховання своїх дітей», «Як добиватися, щоб батько і мати як вихователі виступали в єдності», «Як поглиблювати виховну роботу з батьками в міру зростання й розвитку дитини», «Як разом із батьками виховувати майбутніх матерів і батьків», «Важкі діти» В.О. Сухомлинського, «Книга для батьків», «Лекції про виховання дітей», «Виступи з питань сімейного виховання» А.С. Макаренка, «Поради батькам», «Сторінки для батьків», «Звернення до батьків», «Психологія емоцій і виховання» С. Френе та багато інших.

 

Теоретичні засади педагогіки партнерства.

Проте наразі для української освіти дуже хвилюючими залишаються питання завдання, змісту та методики виховання дітей у сім’ї та школі, особливостей співпраці класного керівника, учнів і батьків, базових принципів педагогічного спілкування з дітьми тощо. Специфіка освітянської праці базується на тому, що вчителі постійно проектують прогнозований результат, орієнтуються на перспективу, адже виховують майбутнє держави.

Через те надзвичайно важливо, що  «Нова школа» працюватиме на засадах педагогіки партнерства.

Головні аспекти цього підходу:

  1. в підґрунті педагогіки партнерства перебувають спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками;
  2. учні, батьки та вчителі, об’єднані спільними цілями й прагненнями, є добровільними та зацікавленими прибічниками, рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за результат;
  3. школа має ініціювати нове, ґрунтовне залучення родини у побудові освітньої траєкторії дитини;
  4. діалог і багатостороння комунікація між учнями, учителями й батьками змінить односторонню авторитарну комунікацію «учитель-учень».

Педагогічне спілкування з дітьми ґрунтуватиметься на таких засадах:

  1. поваги до особистості;
  2. доброзичливості й позитивного ставлення;
  3. довіри у відносинах;
  4. розподіленого лідерства;
  5. соціального партнерства (рівності сторін, добровільності прийняття зобов’язань, обов’язковості виконання домовленостей).

Досягнення ефекту від співпраці гарантоване, якщо від першого дня роботи з дитячим колективом і колективом батьків класний керівник:

  1. прагнутиме того, щоб і діти і батьки розуміли значення вимог, які школа ставить перед сім’єю;
  2. дбатиме про розумність і посильність завдань, які педагог пропонує для виконання батькам і дітям;
  3. даватиме можливість проявляти ініціативу та підтримуватиме батьків у всіх починаннях, які стосуються класу й школи.

Педагог, який працює ізф колективом учнів, має добре уявляти історичні типи сімей, що різняться за своїми життєвими пріоритетами, та залежно від цього будувати свою роботу з батьками. Якщо класний керівник зумів налагодити довірливі відносини з батьками, викликати у них бажання допомагати свої дитині, підтримувати її у скрутну хвилину, можна сказати з упевненістю, що своїх педагогічних цілей він досягне.

Слід пам’ятати, що сучасні батьки, готуючи дитину до школи, передусім, роблять ставку не на навчальний заклад, а на конкурентного класовода, а в старшій школі – на класного керівника.  

ЗАВАНТАЖИТИ ПРЕЗЕНТАЦІЮ

Категорія: Сторінка завуча школи Федорової Тетяни Миколаївни | Переглядів: 213 | Додав: ОлешківськаСЗОШ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
«  Лютий 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728

Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Яндекс.Погода
 
Группа «Олешківська спеціальна загальноосвітня школа»
Facebook Group · 246 учасників
Приєднатися до групи
 
 координати нашої школи



webpage hit counter
webpage hit counter