Олешківська спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ст.


 







Понеділок 19 Серпня 2019

Меню сайту

Категорії розділу

Форма входу 
Директор школи
Івашкова Алевтина Василівна
Адреса школи
Олешки, вул. Центральна, 13
Ел. адреса школи
Тел.: 0953217601 (директор) 8.00 - 17.00
           0554245369 (бухгалтерія) 8.00 -17.00

Блог

Головна » 2016 » Вересень » 8 » Українська мова Тема: Правопис чоловічих та жіночих імен по батькові 6 клас (РВД)
09.22.40
Українська мова Тема: Правопис чоловічих та жіночих імен по батькові 6 клас (РВД)

Мета: Повторити й поглибити знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати особливості написання й відмінювання чоловічих і жіночих імен по батькові;
Корекційно-виховна мета: Удосконалювати творчі вміння утворювати й доцільно використовувати чоловічі й жіночі імена по батькові у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до відомих постатей українського народу, а також виробляти навички культури мовлення.
Тип уроку: Урок формування практичних умінь і навичок.
Хід уроку
Організаційний момент
Станьте, діти, всі дружненько , Привітайтеся гарненько,
Продзвенів дзвінок: «Дзелень». Привітайтесь: «Добрий день!»
Урок мови починаймо І за парти всі сідаймо.
ІІ. Етап покладання мети.(Побажання один одному гарного настрою)
1 Оголошення теми, мети уроку.(запис у зошити)
Помічником моїм на уроці буде відомий український поет Дмитро Білоус.
Визначити тему уроку зможемо відгадавши загадку:
Всі хочуть, як народиться дитина,
Щоб я було красиве і дзвінке.
Бо носить все життя мене людина(ім’я).
А як ви думаєте,що ми будемо вивчати про імена?
Отож, запрошую вас у світ власних імен людей.
Взагалі без імення ніхто не буває. Хто б не родився на світ –
Родовита людина чи проста, Кожного з них, породивши,
іменням батьки називають(Гомер).
Друзі, вихователі, знайомі називають вас на ім’я. часто скорочене, пестливе.
Для них ви Ванічки, Андрюшки, Олі, Лєни, Міши. Це діалектна лексика.
2.А зараз давайте пограємося у гру «Знайомство»
Я починаю, а ви за зразком створите речення:
Мене звати Ольга, Друзі називають мене Оля, але найбільше мені подобається Олічка.
3.На домашнє завдання ви повинні були знайти значення свого імені:
Андрій- давньогрецьке слово означає: чоловік, муж.
Іван- схожим ім’ям почали називати своїх синів євреї.
Іоан- Божа милість.
Михайло – Моє ім’я народилось із досить неясного для сучасних читачів вислову: Мі-ка-ель, що перекладається по-українськи як: хто є мов Бог,
Тобто хто є ще такий могутній?
Олена –одне з найдавніших грецьких імен, і означає воно: геленос- світло, сяйво смолоскип.
Ольга – скандінавське ім’я, що означає свята. Першими носіями цього імені була княгиня Київської Русі Ольга.
4.У школі до імені додається ще й прізвище.
Діти отримують сонечка зі своїми іменами та прізвищем.
- Чого тут не вистачає?
Цей запис ми зробимо зараз у зошити, а на сонечку напишіть як промінці чого ви хочете дізнатись на уроці.
Бажаю працювати така, щоб ваші очікування справдилися.
5.Мотивація.
Діти, а навіщо ми вивчаємо таку тему? Чи є вона на вашу думку важливою? Коли ви зможете використати здобуті знання на уроці?
Білоус каже:
Якщо ти знаєш – все в твоїх силах.
Якщо не знаєш, то не втнеш.
Якщо ти знаєш-летиш на крилах,
Якщо не знаєш - то повзеш.
Чи на землі ти , чи у небі,
Чи, може, у глибині морській –
Знання поможуть при потребі,
То знай же , друже, і умій.
6.Бліц – опитування
а) Якою частиною мови є ваше ім’я? На яке питання воно відповідає?
б) Як пишуться імена людей та по батькові? Чому?
в) Скільки відмінків мають іменники? Назвіть їх.
ІУ Етап виконання плану діяльності.
1.Лінгвістичне спостереження
Що ж ім’я по батькові означає? Звідки воно береться?
(Засвідчує зв’язки сина чи доньки з батьком)
А щоб з’ясувати як воно утворюється пропоную провести лінгвістичне спостереження.
Проаналізуйте від яких імен утворилися дані імена по батькові:
Ілліч, Іллівна – Ілля;
Васильович, Василівна – Василь;
Анатолійович, Анатоліївна – Анатолій;
Сергійович, Сергіївна – Сергій.
(Учні аналізують, роблять висновки і оголошують їх)
Секрет про закінчення основи чоловічого імені для жіночих імен по батькові. Робота з підручником ст.61 Вправа 213
Суфікси – ович, -ич, -івн(а), -Ївн(а).
2.Гра « Ланцюжок»
Для утворення імен по батькові нам необхідні чоловічі імена.
Пропоную зібрати їх в ході гри «Ланцюжок»
Початкове ім’я –Остап. Кожне наступне починається тією літерою, якою закінчується попереднє. (Петро – Олег – Григорій – Йосип – Павло)
Тож утворіть від них чоловічі і жіночі імена по батькові.
4. На уроках української літератури ми вивчаємо художні твори різних письменників. Наступне завдання дозволить перевірити , чи були ви уважними , як знаєте імена українських письменників:
До прізвища треба дописати ім’я та по батькові:
Шевченко ………… Франко…………….. Косач ……………
5.Робота біля дошки
Провідміняти ім’я та по батькові свого вихователя, визначити суфікси.
6. Вибірковий диктант
Ще одна поезія Дмитра Білоуса допоможе вам виконати наступне завдання.
Виписати імена, ставлячи їх у Називному відмінку:
Свята нашої родини
На дітей батьки багаті – Одинадцятеро в хаті.
Свято кожної дитини – Вся сім’я його справля:
Ми святкуєм іменини І Наталки,й Василя,
Олексія й Катерини, І Павла,і Марусини,
І Надії, і Христини, І Сашка ,й Дмитра,(це я),
І Миколи - от і вся наша сім’я.
Скільки ж дітей було у Білоусів?
7.Робота в парах
Додати прізвище будь - кого із однокласників, визначити відмінок встановлених слів
Робота Довідка видана……………………………
учасника ІІ туру у тому, що він(вона) дійсно є учнем
конкурсу знавців української мови (ученицею) спеціальної ЗОШ
ім. П. Яцика …………………. м. Цюрупинська.
8.Додати імена по батькові вказаних осіб і ввести їх у словосполучення і речення:
- Подякувати (ім’я по батькові директора школи).
- З’ясувати з( ім’я по батькові учителя математики).
- Допомогти (ім’я по батькові учителя трудового навчання).
- Попросити у(ім’я по батькові вчителя фізкультури)
У. Рефлексія
Сподіваюсь,що виконавши завдання ви зможете правильно записати своє ім’я по батькові.
1.Як утворюються чоловічі імена по батькові?
2.Як утворюються жіночі імена по батькові?
3. З якої літери пишуться імена по батькові?
Якщо настрій змінився – позначте це на сонечку.
Підведемо підсумок за допомогою речень:
Урок мені допоміг…; Мені сподобалось,,,,,,,,,,,,
Оцінювання. Домашнє завдання. Скласти розповідь про своє ім’я.

Категорія: Сторінка вчителя української мови Степанової Ольги Василівни | Переглядів: 766 | Додав: Ольга_Степанова | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
«  Вересень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Яндекс.Погода
 
Группа «Олешківська спеціальна загальноосвітня школа»
Facebook Group · 246 учасників
Приєднатися до групи
 
 координати нашої школи



webpage hit counter
webpage hit counter