Олешківська спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ст.


 







Четвер 20 Вересня 2018

Меню сайту

Категорії розділу

Форма входу 
Директор школи
Івашкова Алевтина Василівна
Адреса школи
Олешки, вул. Центральна, 13
Ел. адреса школи
Тел.: 0554245895
           0554245369

Блог

Головна » 2018 » Вересень » 5 » Урок – змагання на тему:« Щиро я люблю Україну свою».
07.14.07
Урок – змагання на тему:« Щиро я люблю Україну свою».

Перший урок у 2018-2019 н. р. для учнів  6 класу

Урок – змагання на тему:« Щиро я люблю Україну свою».                                            

Учитель української мови і літератури Кір’ян Ірина Дмитрівна

Мета: формувати  ключові компетентності учнів, утверджувати  уявлення учнів про школу як джерело знань, моделювати ситуацію успіху під час гри, розширювати кругозір учнів про рідну Україну; розвивати уяву, допитливість, творчі здібності; коригувати увагу, пам’ять, мислення; виховувати любов до Батьківщини, родини, прищеплювати почуття гордості за свою Вітчизну.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Н-п. підготовка

II. Оголошення теми, мети та завдань уроку. Ознайомлення з умовами змагання

1.  Вступне слово учителя.

   Любі діти! Закінчилося тепле, сповнене веселих розваг літо.  І ось золотокоса красуня Осінь покликала вас на навчання до 6 класу. Тільки-но закінчилася урочиста лінійка, та свято продовжується. Я ще раз вітаю вас, діти,  і вас, шановні батьки, та запрошую на урок-змагання «Щиро я люблю Україну свою».

  Наша Батьківщина – Україна. Вона має багатовікову історію.  Нашим пращурам неодноразово доводилось відбивати загарбників та захищати рідні оселі від чужинців. Україна пройшла тернистий шлях – від часів могутньої Київської Русі до сучасної незалежної країни. Наша держава багата  найдавнішими звичаями і традиціями, славна милозвучною мовою, співучим, працьовитим і талановитим народом, неперевершеною красою природи.

2. Читання поезії Ліни Костенко «Усе моє, все зветься Україна»

Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,—
оці степи, це небо, ці ліси,
усе так гарно, чисто, незрадливо,
усе як є — дорога, явори,
усе моє, все зветься — Україна.
Така краса, висока і нетлінна,
що хоч спинись і з Богом говори.

Учитель. Шановні учасники змагання, ваша мета і завдання: продемонструвати свої знання, обмінятися інформацією, щоб кожен  краще пізнав нашу Батьківщину. У процесі змагання буде враховуватись активність кожного члена команди і всієї команди в цілому. Команди формуються шляхом жеребкування (дві команди, до яких входять і батьки). Перемагає команда, яка набирає більшу кількість балів.   

  Журі: 3 батьків ( у листи оцінювання члени журі вноситимуть оцінки командам за відповідь)

III. Основний зміст уроку

Сьогодні  змагатимуться дві команди «Козачата» і «Чомучки».

1 конкурс «Бліц-вікторина»

Учитель. Командам необхідно дати якомога більше відповідей на поставлені запитання. Учасники кожної команди дають відповіді по черзі. Якщо хтось не відповідає на своє запитання, то говорити має право товариш по команді.

Запитання для І команди

1. Як називається держава, в якій ми живемо (Україна)

2. Який із найдревніших знаків є малим гербом України? (Тризуб)

3. Яка назва гімну України. («Ще не вмерла Україна»)

4. Як звали київського князя, який любив книги (Ярослав Мудрий)

5. Як називалась перша слов’янська держава? (Київська Русь)

6. Яку назву мала козацька держава, що існувала в нашому місті? (Олешківська Січ)

7. Як називається основний закон України? (Конституція)

8. Хто є президентом України? (Петро Порошенко)

9.Чим прикрашають голову українські дівчата. (Вінок)

 10. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)

11. Національний символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (Писанка)

12. Який святий приносить подарунки тільки чемним діткам?(Святий Миколай)

Запитання для ІІ команди

1. Як називається столиця нашої держави? (Київ)

2. Хто був першим космонавтом України? ( Леонід Каденюк)

3.Як називається книжка з творами Т. Г. Шевченка («Кобзар»)

4. Які кольори державного прапора України? (Синій, жовтий)

5. Яку назву мала козацька держава, створена за дніпровськими порогами? (Запорізька Січ)

6. Назвіть найбільшу  річку України (Дніпро)

7. Який кущ є символом України? (Калина)

8. Як називалися  легкі козацькі човни? (Чайки)

9. Що матері дарують дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (Рушник)

10. Як називалися воїни, які боронили Україну від зовнішніх ворогів? (Козаки)

 11. Назвіть ім’я святого, який за народним повір’ям благословляв учнів на навчання (Наум)

12. Як  називають людину, яка палко любить Батьківщину і народ? (Патріот)

2 конкурс «Скарбниця народної мудрості»

Команди повинні відгадати назву української народної казки  за ілюстрацією. За кожну правильну відповідь отримують один бал.

3  конкурс «Коректори»

Кожній  команді необхідно правильно скласти прислів’я  з половинок і прочитати їх. За кожне правильне прислів’я команда отримує один  бал. Той, хто зробить це першим, отримає додатковий бал для команди.

Прислів’я для І команди

  • Людина без Вітчизни, як соловей без пісні

  • Хто знання має, той мур зламає.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Прислів’я для ІІ команди

Наука в ліс не веде, а з лісу виводить

Без Батьківщини немає людини.

Бджола мала, а й та працює

Фізкультхвилинка.  Пограймо в  народну гру «Гілочка»

   Учасники гри утворюють щільне коло, тримають руки за спиною й передають один одному гілочку. У центрі кола знаходиться той, хто водить. Його завдання – знайти гілочку й вихопити її. Коли гравцеві в колі вдається захопити гілочку, той, у кого він її забрав, стає в коло, і гра починається знову.( За допомогою цієї гри можна виховати спостережливість, швидкість реакції й витримку).

4 конкурс «Українська кухня» (беруть участь тільки діти)

Учитель. Діти, ми добре пограли, час подумати і про обід. Українці люблять смачно поїсти. А ви знаєте, як готувати український борщ і справжній козацький куліш? Зараз перевіримо.

Командам надаються картки з переліком продуктів. За дві хвилини учасники повинні підкреслити ті продукти, із яких готують ці страви.

Завдання для І команди

Готуєте український борщ

Завдання для ІІ команди

Готуєте козацький куліш

Свинина, цукор, вода, квасоля, оцет, цибуля, огірок, буряк, пшоно, гарбуз, морква, гречка, рис, олія, ковбаса, борошно, шпроти, картопля, часник, сметана, капуста, сало, кукурудза, огірок, томатний соус, солодкий перець, яблуко, слива, гострий перець, сир, кріп, сіль, черешня, груша.

5 конкурс «Зірковий вернісаж»

Учасники команд повинні упізнати відомих українців по фото. За кожну правильну відповідь отримують один бал.

6 конкурс «Буквений конструктор»

   Учасники повинні за 2 хвилини скласти якомога більше слів із запропонованих літер. За кожне правильно складене слово команда отримує один бал і додатковий бал команді, яка зробить це швидше.

Літери для І команди

А С О И Л РЕ Н К

Літери для ІІ команди

С  Л І  И М Т Я О А

7 конкурс «Цікава математика»

Учасники повинні виконати математичні дії, щоб дізнатися правильну відповідь. За правильну відповідь команда отримає один бал.

Завдання для І команди

Якщо правильно виконаєте дії, то дізнаєтеся, скільки жовтих зірок на прапорі Європейського Союзу.     36 : 6 + 6 = 12

Якщо правильно виконаєте дії, то дізнаєтеся, скільки медалей завоювали українські спортсмени на XXXI Літніх Олімпійських іграх в Ріо-де-Жанейро -2016.    

250 · 3 – 740 + 1 = 11          

Завдання для ІІ команди

Якщо правильно виконаєте дії, то дізнаєтеся, скільки років незалежною є наша Україна 4 · 9 – 9 = 27

Якщо правильно виконаєте дії, то дізнаєтеся, скільки медалей завоювали українські спортсмени на  літніх Параолімпійських іграх в Ріо-де-Жанейро -2016.

600 : 3 – 83 = 117

IV. Підсумок уроку

Члени журі для оголошують результати змагань.

Рефлексія. Враження учнів і батьків про урок-змагання

  1. Слово вчителя. Ось і завершилися наші змагання, за час яких ми з вами ще раз пригадали українські звичаї і традиції, символи нашої держави, види народної творчості, цікаві факти про українців. Це потрібно знати та пам’ятати, бо ми з вами живемо в Україні.  І тільки велика любов до Батьківщини робить її сильнішою.

  2. Виразне читання («ланцюжком») учнями поезії

  3. О. Василенко  «Рідна хата».

Питання для обговорення:

  • Чи згодні ви з думкою автора? Висловіть свої враження і почуття

Різні в світі є країни, 
Різні люди є у світі, 
Різні гори, полонини, 
Різні трави, різні квіти. 

Є з усіх одна країна, 
Найрідніша нам усім, 
То — прекрасна Україна, 
Нашого народу дім.

Там шумлять степи безкраї, 
Наче вміють говорити, 
Там ясніше сонце сяє, 
Там солодше пахнуть квіти. 

Різні в світі є країни, 
Гарні є і є багаті, 

Та найкраще в Україні,

Бо найкраще в рідній хаті.

Категорія: Виховні заходи | Переглядів: 28 | Додав: ОлешківськаСЗОШ | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Яндекс.Погода www.reliablecounter.comпереглядів
Read more
 координати нашої школи