Олешківська спеціальна школа Херсонської обласної ради


 







Неділя 15 Грудня 2019

Меню сайту

Категорії розділу

Форма входу 
Директор школи
Івашкова Алевтина Василівна
Адреса школи
Олешки, вул. Центральна, 13
Ел. адреса школи
Тел.: 0953217601 (директор) 8.00 - 17.00
           0554245369 (бухгалтерія) 8.00 -17.00

Проект учнів 4-Б класу

.

Комунальний заклад

«Олешківська спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ст.

Херсонської обласної ради»

ПРОЕКТ

«ЦІНА ХЛІБА – ЦІНА ЖИТТЯ»

 

 

Пахне хліб! Як тепло пахне хліб!

Любов’ю трударів

І  радістю земною,

І сонцем, що всміхалося весною,

І щастям наших неповторних діб.

Духмяно пахне хліб.

                 П. Воронько

 

 

 

      Учасники проекту: учні початкових класів, педагоги, працівники школи, батьки.

     Тип проекту: пізнавально-дослідницький.

     Тривалість проекту: середньостроковий (три тижні).

      Керівник проекту: учитель початкових класів Циганова Т.В.

 

Призначення проекту:

Ø звернути увагу дітей, якими зусиллями дорослих хліб зявляється у нас на столі;

Ø розкривати як білі, так і чорні сторінки історії України;

Ø виховувати здатність кожної дитини на скорботу і пам’ять про мільйони загублених життів співвітчизників в роки голодоморів.

 

Мета. Вчити дітей бережно ставитися до історії своєї країни; формувати цілісне уявлення дітей про процес вирощування хліба; познайомити учнів з трагічним минулим нашого народу; виховувати бережне ставлення до хліба та праці людей, які його вирощують.

 

Завдання.

Освітні:

ü познайомити дітей з історією виникнення хліба;

ü вивчити українські звичаї, пов’язані з хлібом;

ü розширити знання дітей про значення хліба в житті людини;

ü познайомити дітей з поняттям «траурний етикет» (дотримання традицій вшанування померлих і загиблих).

Розвиваючі:

ü розвивати пізнавально-дослідницьку діяльність дітей;

ü розвивати вміння критично мислити, аналізувати та робити висновки.

Виховні:

ü виховувати бережне ставлення до хліба, почуття вдячності та поваги до праці хлібороба;

ü виховувати бажання ділитися отриманими знаннями;

ü виховувати в учнів особистісні риси громадянина України, патріота.

 

Актуальність проекту.

 

Часто чуємо запитання: Чи потрібно дітям взагалі говорити про Голодомор? Можна ствердно відповісти: «Про Голодомор дітям потрібно говорити обов'язково». Питання необхідно ставити по-іншому: як і про що говорити дітям про Голодомор?

Звернемося до теми Хліба…

Хліб - це продукт людської праці, це символ благополуччя і достатку. Саме хлібу відведено головне місце на столі і в будні, і в свята. Без нього не обходиться ні один прийом їжі.

Цей продукт супроводжує нас від народження до старості. Цінність хліба нічим не можна виміряти.  Особливо пригадуючи страшні події 32-33 років минулого сторіччя.

У світі сталося багато трагедій. Страшних трагедій.

Так, були різні війни, катастрофи, які забирали життя людей.

Коли гинуть люди від стихійного лиха, аварії – це одне. Коли люди гинуть на війні, захищаючи свою Батьківщину від ворогів, - це друге. А коли люди гинуть від навмисно створеного голоду – це зовсім інше. Зважаючи на те що   Україну називали «житницею Європи», хіба можна уявити, що народ-хлібороб помирає від голоду?   

  Це злочин проти людини. Це злочин проти народу. Це злочин проти усього людства.

Ця трагедія ніколи не повториться. Наша пам'ять не дозволить нікому це зробити.

Проект покликаний звернути увагу дітей, якими зусиллями з'являється хліб на нашому столі, виховувати дбайливе ставлення до хліба та  шанобливе ставлення до трагічних сторінок історії нашої країни. Адже ми не можемо їх викреслити з нашої пам’яті, не можемо це забути.

 

СТИСЛИЙ ОПИС ПРОЕКТУ

 

 

Методи дослідження:

 

• збір інформації;

• бесіди;

• спостереження;

• екскурсії;

дослід;

• аналіз.

 

 

Інтегровані області

1. Комунікативна:

а) Бесіди:

 

«Як хліб на стіл прийшов»;

«Ціна хліба – ціна життя»;

«Як спекти хліб вдома»;

«Бережіть хліб».

 

 

б) Читання художньої літератури про хліб.

Казки: «Легкий хліб»,  «Казка про золоту зернину».

Оповідання: С. Дацкевіч «Від зерна до короваю», С. Ремізов «Хлібний              голос», Я. Акім «Хліб»,   В. Токмакова «Що таке хліб», М. Самкова «Про хліб», П. Коганів «Хліб - наше багатство», Г. Поволоцький «Бувальщина».

Легенди, бувальщини, українські народні казки.   (Додаток 1.)

 

в) Заняття з елементами казкотерапії:

перегляд мультиплікаційного фільму за мотивами одноіменної  української народної казки «Колосок» з подальшим обговоренням поведінки мишенят; вироблення алгоритму адекватних дій в подібних ситуаціях та формулювання порад.

 

г) Робота з прислів’ями:

  • підбір прислів'їв та приказок про хліб.                           (Додаток 2.)
  • конструювання прислів'їв з части та окремих слів.       (Додаток 3.)    

 

           д)  Написання диктанту на тему Ставлення українців до хліба.

 (Додаток 4.) 

 

є) Пропаганда дбайливого ставлення до хліба: 

  • Пам'ятка «Як ставитися до хліба» (Додаток 5.)
  • Правила поводження з хлібом.      (Додаток 6.)
  • Правила хлібного етикету.             (Додаток 7.)
  • Народні прикмети.                         (Додаток 8.)

 

 

 

2. Творча:

а) Розгляд картин та ілюстрацій про хліб.

б) Малювання:  «Хлібне поле», «Пасхальний кошик», «Весільний каравай»,                   «Хліб на твоєму столі» тощо.

 в) Ліплення хлібобулочних виробів   з солоного тіста для сюжетно-рольової ігри.

 г) Аплікація, складання узорів і малюнків з круп.

         

   3. Пізнавальна:

а) Починаючи з 2006 року  16 жовтня у всьому світі відзначають День хліба. У цей день у різних країнах відбуваються різноманітні заходи пов'язані з пекарською справою, а тисячі людей печуть хліб.

б) Підбір ілюстрацій для презентації «Від поля до столу».

в)  Підбір прислів’їв, приказок, загадок.

г) Знайомство з професіями: агроном, комбайнер, мукомел, пекар тощо. Хліб на нашому столі з’являється завдяки нелегкій праці людей 120 професій.

д)  Знайомство з національною книгою памяті та спогадами земляків.

 

  1. Соціалізація через сюжетно-рольові ігри:

 

  • «Сім'я»
  • «Магазин хліба»

 

 

  1. Дидактичні ігри:
  • «Що спочатку, що потім»;
  • «А який він, хліб»;
  • «Аукціон» (хто більше назве хлібобулочних виробів);
  • «Назви професію».

 

6. Дослідницька:

 а) Екскурсія до музею хліба (м. Херсон);

 б)  Екскурсія на хлібозавод(м. Херсон);

 в)  Екскурсія до меморіального знаку памяті жертвам голодоморів 1932-33 р.р. (покладання квітів, вшанування памяті загиблих)

 г)  Відстеження відходів хліба в шкільній їдальні протягом навчального тижня;

д) )  Соціальне дослідження: анкетування «Як я відношуся до хліба».

 (Додаток 9.)

             7.  Дослідно-експериментальна:

  • Розгляд і порівняння зерен (жита, пшениці, ячменю, вівса).
  • Перетворення зерна в борошно (ступка).
  • Пророщування насіння (пшениці).
  • Замішування тіста і випікання хліба в домашніх умовах.

 

8. Аналітична:

- обробка даних соціального опитування «Як я відношуся до хліба»;

- аналіз та висновки за тижневим спостереженням у шкільній їдальні.

Очікувані результати.

  • сформувати у дітей уявлення про цінність хліба в житті кожної людини;
  • дати знання про те як вирощували хліб в старовину і як це відбувається зараз;
  • донести до свідомості дітей, що хліб - це підсумок тяжкої роботи  людей;
  • виховувати інтерес до професій хліборобної галузі;
  • виховувати дбайливе ставлення до хліба.

 

         Діти мусять знати, що:

  • під час Голодомору люди помирали з голоду тому, що у них насильно було відібрано всі запаси їжі;
  • після Голодомору влада Радянського Союзу заперечувала масове вимирання людей тої страшної зими 1932-1933 років;
  • Голодомор був задуманий для винищення українського народу.


 

Завантажити опис роботи над проектом

ПРОЕКТ «ЦІНА ХЛІБА – ЦІНА ЖИТТЯ»

Учнівська презентація проекту

 

 

 

«  Грудень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Календарні свята та події. Спілкуємося українською
  • ШКІЛЬНИЙ КАЛЕНДАР

  • Канікули
    Осінні: з 28.10.19 по 03.11.19
    Зимові: з 30.12.19 по 12.01.20
    Весняні: з 23.03.20 по 29.03.20
  • Навчальний рік закінчується
    29 травня 2020 року
  • НАЦІОНАЛЬНА "ГАРЯЧА ЛІНІЯ"
    з попередження домашнього 
     насильства, торгівлі людьми  та гендерної дискримінації:
  • 116123
  •         (з мобільних)
  • 0 800 500 335
  • (зі стаціонарних та мобільних)
  • БЕЗКОШТОВНО. АНОНІМНО.
  • ЦІЛОДОБОВО. КОНФІДЕНЦІЙНО.

Яндекс.Погода
00:04:10

Вчителі співають. Цюрупинська спеціальна ЗОШ І-ІІІ ст.

  • Перегляди:
  • Всього коментарів: 0
  • Рейтинг: 5.0

Архів записів

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
 
Группа «Олешківська спеціальна загальноосвітня школа»
Facebook Group · 246 учасників
Приєднатися до групи
 
 координати нашої школи



webpage hit counter
webpage hit counter