Олешківська спеціальна загальноосвітня школа І-ІІІ ст.


 







Неділя 20 Січня 2019

Меню сайту

Категорії розділу

Форма входу 
Директор школи
Івашкова Алевтина Василівна
Адреса школи
Олешки, вул. Центральна, 13
Ел. адреса школи
Тел.: 0554245895
           0554245369
webpage hit counter
webpage hit counter
Головна » 2018 » Грудень » 29 » Інтерв'ю директора школи кореспонденту газети "Олешківській вісник"
23.58.04
Інтерв'ю директора школи кореспонденту газети "Олешківській вісник"

 

Наша школа була створена спочатку тільки для дітей з інвалідністю, які перебувають на утриманні дитячого будинку-інтернату. З часом, навчанням охопили учнів з особливими освітніми потребами всього міста, - розповідає директор школи Алевтина Івашкова. - У грудні цього року планували відзначити 10-річний ювілей, але якось не святковий настрій. За цей час значно змінилася нормативно-правова база спеціальної школи. А виходячи з того, що зараз інклюзія в пріоритеті - змінюються й погляди на спеціальну освіту взагалі. Останнім часом відчутно зменшується потреба в нашій школі, оскільки ми навчаємо дітей тільки з нашого міста. На сьогоднішній день у нас їх 97, три роки тому було 135. Згідно сучасних вимог ми обмежені в можливості приймати дітей з затримкою психічного розвитку, відкривати підготовчі класи. Та й відповідно до проекту нового Положення про спеціальні навчальні заклади прогнози невтішні. Адже школа повинна бути однієї нозології, що в межах невеликого міста безперспективно. Всім добре відомо – якщо є діти – є і потреба в освітньому закладі, немає дітей – школу просто закривають. Або, кажучи по-сучасному «оптимізують» мережу навчальних закладів.

DSC05413 1DSC05414 1

Однак, попри можливість закриття в Олешківській спецшколі вирує освітній процес: відкрито два перших класи для дітей з порушеннями мовлення, які працюють в кабінетах, обладнаних за вимогами НУШ (майже 70 тис. грн. було використано для придбання одномісних парт, ігрових куточків, розвивальних ігор, комп’ютерної та оргтехніки); створена та працює корекційна група тимчасового перебування для дітей з РСА; розробляються нові проекти. На балансі школи дві будівлі досить серйозних розмірів, де можна розмістити не лише школу, але й дитсадок та ще й додатково облаштувати кілька підсобних споруд. От тільки рішення про реорганізацію, ремонт, чи хоч якісь зміни власників одного з приміщень не приймаються жодною гілкою влади. Про це директор закладу розповідає відкрито:

- У нас на балансі є приміщення бувшого дитячого будинку для сиріт. Нам передала його обласна рада у 2014 році, не аналізуючи доцільність та нашу спроможність його повного використання. На момент передачі це означало наступне: «головне – прийміть та не дайте розкрасти, а потім час покаже». Час показав: АТО, зміну влади, посадовців. Розуміла, що мої проблеми у порівнянні з державними – це ніщо. Порадившись з колективом (щиро завдячую за постійну підтримку), вирішили відкрити корекційно-розвивальну дошкільну групу та підготовчий клас. І приміщення буде під постійною охороною, і для школи - розвиток та можливість оволодіти новим видом діяльності.

У ремонті та облаштуванні навчальних кімнат були задія­ні всі вчителі, обслуговуючий персонал. При мінімальному фінансуванні протрималися рік. Сподіваючись, що міська рада зацікавиться спорудою для вирішення проблеми з чергами до дитячих садків, звернулась до міського голови. Але, обрахувавши кошторис капітального ремонту, виявилось, що їм не під силу. Четвертий рік поспіль на всіх рівнях піднімаю питання утримання або передачі приміщення, пропоную варіанти, - відповідь одна: «будемо вирішувати». Створювались комісії, виїздили на місце, оглядали, але на ділі – «віз і нині там…» Рік тому звернулась до голови районної ради Потоцького П.Б. з пропозицією взяти наш заклад на баланс району як звичайну загальноосвітню школу, тим самим розвантажити три міські, які на сьогодні переповнені, та й до речі, спеціалізовані - для обдарованих дітей. Навіть обласна рада рішенням сесії підтримала таку пропозицію, і звернулась до Олешківської райради. Але, на жаль, місцева влада не бачить ці проблеми за внутрішніми супереч­ками та взаємними образами у соцмережах, або не має коли проаналізувати перспективи розвитку, використати можливість поліпшення умов освітнього процесу для підростаючого покоління, - мало не зі слізьми на очах говорить Алевтина Василівна. - Дуже хочу, щоб мене зрозуміли правильно: я ні в якому разі не претендую на «оригінальність» чи ідеальність моєї пропозиції, - звичайно, варіантів може бути кілька. Але я впевнена на 100%, що вчителі міських шкіл із більшим задоволенням працювали б у непереповнених класах. Та й батькам не дуже подобається роками чекати місця до дитячого садка й зустрічати малюків після другої зміни навчання.

DSC05422 1DSC05418 1

Наша школа починалася практично з «нуля». Навіть за реєстрацію закладу та виготовлення печатки ми платили власні кошти, а приміщення орендували в дитячого будинку-інтернату. Сьогодні ми маємо багату дидактичну та матеріальну базу, сенсорну кімнату, обладнані кабінети лікувальної фізкультури, кабінет логопеда, дві інтерактивні дошки, достатньо комп'ютерів, столярну майстерню, теплицю з навчально-дослідною ділянкою, бібліотеку з сучасною дитячою літературою, мікроавтобус, спортивний інвентар, який виготовлено власноруч, спеціально для діток з порушенням опорно-рухового апарату. У нас на сьогоднішній день працює 12 вчителів-дефектологів, є авторські методичні напрацювання, а найважливіше - є досвід роботи, з яким педагоги діляться на сторінках журналів «Особлива дитина», «Дефектолог».

Біль та розчарування педагога та директора з досвідом роботи можна зрозуміти. Бо ж насправді варіантів вирішення проблеми – достатньо. Якщо говорити про закриття спецшколи (адже інклюзивні класи тепер стали правилом для ЗНЗ), то куди влаштовуватися на роботу вчителям-дефектологам з багаторічним стажем роботи? І головне: невже це не потрібно району? Адже у випадку ліквідації школи все майно перейде у власність закладів обласного підпорядкування. А наразі тут створені умови, які не кожна школа району може запропонувати в плані інклюзії.

- Я не проти інклюзії, я за розумну інклюзію: де достатня кількість асистентів, де в класі 15-20 учнів, де поряд працює фахівець-дефектолог, де обов’язково є зона усамітнення, відпочинку, бо кожна особлива дитина має свій поріг можливостей, - наголошує Алевтина Івашкова. - А взагалі, яка інклюзія в «неінклюзивному» суспільстві? І тут претензії й докори не до рядового вчителя, який на самоті з проблемою: як забезпечити корекцію дитини з аутизмом, відпрацювати навички із слабо встигаючим учнем та ще й обдаровану дитину підготувати до олімпіади, при цьому, в класі 30 пар оченят… Зараз необхідно лише одне – щоб нас почули та прийняли виважене рішення, яке влаштувало б владу, і було на користь батькам, вчителям, а головне – дітям. Вирішити це питання треба якнайшвидше, поки ще є можливість. Адже в місті вже є сумний досвід втрати типового приміщення дитячого садка. Є прекрасні слова, з якими хочу звернутися до всіх, хто сьогодні отримав від народу право приймати рішення: «Дай, Боже, нам усім національної пам’яті, не чинити помилок минулого та національної свідомості, щоб не робити помилок сучасного!».

Переглядів: 16 | Додав: ОлешківськаСЗОШ | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Календарні свята та події. Спілкуємося українською
Яндекс.Погода
00:03:49

портфоліо вчителя-логопеда Салюк О. І.

  • Перегляди:
  • Всього коментарів: 0
  • Рейтинг: 5.0

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Пошук
 
Группа «Олешківська спеціальна загальноосвітня школа»
Facebook Group · 246 учасників
Приєднатися до групи
 
 координати нашої школи



webpage hit counter
webpage hit counter